måndag 1 februari 2010

Halkar efter

Det känns inte som om jag nått toppen ännu, knappt har ena foten lämnat marken - ja, man kan väl säga att jag precis ska lyfta upp den andra. Dvs, jag har inte kommit speciellt långt med boken och det hjälpte ju inte till att jag vabbade torsd - fre och glömde boken på jobbet. Vet inte hur det går för er?

Annars har jag nyligen läst ut Nalle Puh för dottern. Ja, inte den där Disneyvarianten utan kapitelboken och jag måste bara säga att den var grymt underhållande - även för mig. Finurligt skriven; karaktärerna får lite mer kött på benen - fast på är fortfarande "ett djur med mycket liten hjärna". Nu kanske ni tror att Ni ska läsa den, men jag tänkte bara att om ni kanske har barn eller sitter barnvakt så är det aldrig fel med lite Puhunderhållning.

Nu läser vi Peller svanslös, och det är ju en rolig historia men inte speciellt välskriven. Kanske tvingar jag på er ett inlägg även om den!

3 kommentarer:

  1. Jag närmar mig slutet av denna klättrande berättelse, 20sid kvar och jag åker tåg idag och på fredag. Alltså kan man räkna med att jag står utan bok till helgen... =)
    Hur ligger ni andra till? Dax för en sammandrabbning?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det verkar som att Mauritz är den ende som avslutat boken. Jag rör mig långsamt och åt rätt håll. Upptäckte häromdagen att jag har hundra sidor kvar. Ärligt talat har jag aldrig varit med om maken om långsamare bok. Det är inte det att jag tycker den är urusel utan den går bara långsamt att läsa? Nu röjer jag min uppfattning om boken men jag längtar till slutet så att säga. :)

    SvaraRadera