måndag 1 november 2010

Blood Meridian (or the Evening Redness in the West)

När jag nu hat tid över sätter jag tänderna, eller kanske händerna, i nyinköpta Bood Meridian. Det är en bok med min nya favorit Cormac McCarthy; hans femte bok publicerad första gången redan 1985. Då jag tidigare inte läst McCarthy på engelska gör jag nu ett försök. Det hela är en mycket blodig westernhistoria som i varje fall på baksidan skvallrar om en intressant historia. Läs mer om boken här.

Då boken blir film nästa år tänker jag att det nog är dags att ta tag i den innan. Och det passar ju bra när man är ledig några dagar denna vecka.

Ps: ni vet väl att det går att hitta en hel del böcker via Google books - om man pallar läsa via skärmen. Det går att hitta en och annan rolig gammal rockbiografi, om man är på det humöret.

1 kommentar:

  1. Gaaaaah, har nu läst ett kapitel i boken och har redan bestämt mig för att läsa allt med mccarthy. Sjukt bra; mörkt, blodigt, kallt, blåsigt och över lag riktigt jävligt. Allt paketerat i westernmijö.

    SvaraRadera