torsdag 6 januari 2011

2000ELVA

Gott nytt!

Vad händer med Frisaga under detta år? Va? Spännande!

Själv jobbar jag på att komma igång med läsningen. Det blir mest småsnuttar, tyvärr. Har fortfarande inte avslutat McCarthy-boken eller One Day, men detta måste åtgärdas snarast. Och som om det inte vore nog så fick jag en julklapp; en bok med samlade texter om John Lennon sammanställd av Yoko Ono. Sedan är jag mitt uppe i Dennis Lehanes senaste Moonlight Mile, som är en uppföljare till utmärkta Gone Baby Gone som kom för några år sedan. Ja, och så höll jag på att glömma Torgny Lindgrens Minnen. Fan, han är rolig den där Torgny!

Som sagt, många böcker men inte många avslut - men om jag får ordning på läsandet så lovar jag skriva några rader om precis varenda bok. Påbörjade faktiskt även ytterliggare en bok under julen men gav upp och lämnade tillbaka till biblioteket. Men om den boken pallar jag inte skriva utan hänvisar till länken.

Nu tar vi nya tag, eller?

11 kommentarer:

  1. Klart vi ska ta nya tag 2011!

    Vi har en ny medlem som är väldigt sugen på att komma igång. Det kanske sätter fart på läsandet och att vi lättare kan arangera träffarna.

    Själv läser jag "The Rock Warriors Way" som är en bok mental träning. Man får lära sig om sig själv och om hur man kan påverka hur man reagerar och agerar vid pressade situationer. Jag kan säga att det är inte direkt en enkel sak att förändra... Kul ändå!

    Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Nya tag!
    Kraft tag.
    Låt oss börja med ett beslut, nämligen när ska vi ses? Inte torsdagar, annars är det relativt fritt. Helgen runt den 23:e är jag troligen upptagen med att äta tårta så vi kan väl väja en annan.
    Ska vi ses denna vecka?

    SvaraRadera
  3. Söndag denna vecka funkar för mig.

    SvaraRadera
  4. Funkar för mig med! Kollar Andreas med Carl så kollar jag med Christoffer.

    SvaraRadera
  5. Vilken tid???
    Eftermiddag eller kväll kan funka, inte natt.

    SvaraRadera
  6. Vilken dialog... blir det någon träff?
    Söndag kl 14:00-16:00?
    Vart?
    Vilka kan?
    Träffas?
    Annars vilken kväll i veckan kan fungera, förutom torsdag då jag och Chrille är upptagna?

    SvaraRadera
  7. Söndag 14 blir bra. Vi säger Mosaik vid bron. Jag har pratat med Peter, han o the new Guy kommer. Calle, som också är inbjuden, funderar.

    SvaraRadera
  8. Ohoj, 14 i morn blir fint!
    Jag har typ grönt från Christoffer.

    Grillen kan dock inte.

    Peace

    SvaraRadera
  9. Sitter med En underbar torsdag i handen i väntrummet på BVC, dottern har femårskontroll. Gillar titeln på kap 10: det finns ett litet hål i verkligheten som vi kan titta ut genom om vi vill. He ha, ser fram emot att sätta tänderna i Steinbeck.

    SvaraRadera
  10. Boken införskaffad, på ALFA Antikvariat, nu gäller bara att starta upp läsandet. Eller rättare sagt läsa ut de sista 40sid i Paulrud's "Ett ögonblicks verk", en bok som vuxit sig starkare för varje kapitel.

    SvaraRadera