torsdag 18 december 2008

Hotelltid

Var på turné tisdag onsdag. Inte en sådan turné som vi vanligtvis tänker på, utan en besöksturné till företag. Första stoppet var i skövde. Sen drog jag vidare till Scandic Portalen i Jönköping för att sova. Ett najs hotell mitt i Jönköping.
Väl på plats hade jag ca. 6 timmar att slå ihjäl. Men på vad? Efter många försök insåg jag att det inte gick att hitta på ett endaste dugg av värde. Jag förpassade mig själv till rummet laddad med både "Silke" och lite mer än halva "Dr Glas". När jag väl kommit igång och funnit ron kändes det som det bästa alternativet för kvällen ändå. Innan lampan släktes var båda utlästa.
Jag kan rekommendera att ta in på hotell för att få lite kvalitetstid med sina böcker! Lite omständigt om man inte har något annat ärende men ruskigt skönt när man väl är där. Gött.
Jag väntar med att säga något om "Silke". Även om jag verkligen vill.

2 kommentarer:

  1. HA! Det får mig att tänka på den gången jag knallade in på biblioteket (vid medis) och satte rätt upp och ner och läste Räddaren i nöden. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog, men det var en ganska skön känsla!

    SvaraRadera
  2. Oj, den har jag börjat läsa två gånger, min vana trogen, och, min vana trogen, inte läst ut ännu. En förbannelse det där.

    SvaraRadera