tisdag 10 augusti 2010

Åtagande

Nu tar jag tag i Synden!

6 kommentarer:

  1. Mitt uppdrag för dagen är att skaffa synden.

    SvaraRadera
  2. Var nere på Akademibokhandeln här i Täby och fick hjälp av en anställd med att söka reda på Synden. Den fanns inte i några listor på tre olika sökställen i deras register. Tillslut googlade vi bokhelvetet och fann den på Björns egen hemsida. Ingen annan stans finns den att köpa.
    Bruttan på bokhandeln började anklaga mig för att komma ihåg fel titel. -Andreas, se här vad du utsätter dina bokcirkelpolare för!

    Om någon i Frisaga har funnit boken någon annan stans är jag mycket intresserad av att få ta del av den infon (säg nu inte Salems bibliotek bara). ;-)

    SvaraRadera
  3. Antar att jag får byta ut Synden om ingen får tag i den. Ger er några dagar till .....

    SvaraRadera
  4. Alltså jag vill verkligen läsa boken. I värsta fall får vi alla låna via Salems Bibliotek. Jag ska kolla vad Björn vill ha för boken.

    Jag återkommer.

    SvaraRadera
  5. Nu kan jag meddela att vi kan lägga ner letandet efter "Synden". Jag skickade ett mail till självaste Björn Ranelid själv och frågade var jag kan få tag på "Synden"? Det gick nämligen inte ens att beställa från hans egen hemsida.

    Björn svarade nästan på en gång och berättade att han mottog augustpriset 1994 för denna roman och att den har varit slutsåld i snart 15 år. Den går inte att hitta någonstans, knappt ens på antikvariat längre.
    Björn beklagade sig lite över att det är glest mellan bra böcker/författare nu för tiden. Citat "Bokmarknaden domineras av usla och mediokra detektivromaner och undermåliga så kallade författare." :-)

    Björn tipsade däremot om att vi borde läsa Stieg Larssons böcker, men det har vi (i alla fall jag) redan gjort. Eller hans egen "Kniven i hjärtat".

    Väldigt kul att han svarade men mindre kul att boken är slut. Jag ska kolla blocket. Vad säger ni om att läsa "Kniven i hjärtat" i stället?

    Över och ut

    SvaraRadera
  6. Björn ska ha stor respekt för att han svarar! Självklart kan vi byta bok, slänger upp ett nytt inlägg under helgen. Skriver via telefonen, därav kortfattat.

    SvaraRadera