söndag 15 augusti 2010

Random Ranelid

Det har alltså visat sig vara svårt att få tag i Synden. Coolt att Peter lyckades få kontakt med mannen själv, och att han svarar är ju respekt i sig - nu måste vi ju läsa Björn Ranelid.

Jag föreslår således ett random Ranelid - dvs, ni väljer valfri bok med herr Ranelid inför nästa träff. Anledningen till att jag valde Synden var just för att han fått Augustpriset för denna men det hade kunnat vara vilken annan bok som helst. Jag vet inte om jag kommer att välja Synden eller annan bok, låter det vara en hemlighet.

När vi träffas nästa gång kanske vi har fyra böcker att diskutera? Kanske en? Kanske två eller rentav tre? Spelar ingen roll - ett nytt grepp som vi kanske kan pröva?

Vad säger Ni? Var och en väljer en bok av Björn Ranelid som de läser ut och tar med sig till nästa träff - så får vi se vad vi har att prata om! Det blir som att öppna ett kinderägg; flera överraskningar i en!

1 kommentar:

  1. Jag gillar idén. Jag är dock helt inne på att läsa Synden, om inte nu så väldigt gärna vid ett senare tillfälle. Håll ögonen öppna efter Synden när ni är snubblar förbi en second-hand-boklåda.

    Cool idé Andreas!

    SvaraRadera