måndag 16 maj 2011

Loes upprättelse

Läste för några dagar sedan ut Kurt och fisken. Ja, ytterliggare en barnbok signerad Erlende Loe om samma mustaschprydda truckförare.

Denna gång hittar han en stor fisk på kajen. Han tar hem den och förklarar för familjen att "nu behöver vi inte arbeta på ett tag, vi har ju mat så det räcker - och det är ju därför man arbetar". Ha, och så reser familjen jorden runt på fisken. Kör liksom bara ner med den på trucken till vattnet och seglar iväg mot landet over there.

Så enkelt, men ändå ganska lysande. Således, med tanke på mitt förra inlägg i ämnet Loe så vill jag ge honom lite upprättelse; det här är en ganska kul barnbok. Så, då var det sagt!

På tal om upprättelse (oj oj oj, vilken övergång) så har jag tuggat mig igenom 2/3-delar av deckarjäveln, oooops. Som sagt, säger ingenting om den förrän vi sitter där runt bordet.

Vi syns snart!

1 kommentar:

  1. Haha jag hör dig Andreas :-)
    Jag har kört kanske 1/3 och jag säger inget än heller.

    Erlend.
    När du beskriver boken med den stora fisken blir man faktiskt glad över hur han lyckas förenkla allting. Hans helt ohållbara sätt att försöka leva. Skön lirare!

    SvaraRadera