söndag 1 maj 2011

Sena nätters lektyr

Jag läser och läser, men allt annat än det som var tänkt. Den senaste tiden har jag bland annat hunnit med The Wave, 100-åringen, Pedagogisk bedömning, Det värderande ögat, och ytterligare fyra böcker om skola och pedagogik, plus ögnat ett tiotal böcker i min jakt på intressant läsning i helklass för tonåringar. Jag kämpar på med katedralen, den är riktigt bra, för bra för att misslyckas med.. Jag vill gärna vara med och diskutera denna tegelsten men jag har kurs mellan 17-19.30. Vilken tid har vi satt? JAg kanske kan vara där vid 19?!

7 kommentarer:

  1. Vi byter tråd lite men det kanske funkar.

    Onsdag kan funka, efter 19:(00)30 är bra då hinner jag ordna med familjen innan.

    (Hemligheter finns bara så länge ingen vet. Jag har en på lager.)

    SvaraRadera
  2. O ja, det funkar. Är det Peters tur att välja bok? Jag har precis som Christian inte läst ut tegelstenen men kämpar på. Vill ändå gärna vara med. Har dock inte varit duktig och läst annat (än barnböcker då).

    SvaraRadera
  3. jepp, det är min tur att välja bok :-)
    Jag har redan valt och det blir något som klart kommer att höja på ett och annat ögonbryn.

    19.30, onsdag den 4/5.

    SvaraRadera
  4. Är nu så att vi träffas kl 19:30 imorgon? Jag kan men har tyvärr inte läst ut boken (skäms, faktiskt - jag har nämligen ingen bra ursäkt, om det nu finns någon). Mosaik, eller?

    SvaraRadera
  5. 19-19:30 på mosaik blir bra, i morgon.
    synes

    SvaraRadera
  6. Jag är där runt 19.00. Det kan nog bli så att vi har full sättning ikväll. Lustigt att det är så få som läst ut boken nu när vi verkligen har en guldklimp till bok. Tack, Chrille för att du presenterade den här boken!

    SvaraRadera
  7. Jag är nog också där kl 19.

    SvaraRadera