fredag 16 september 2011

I nån slags Pottervärld

Högläser Harry Potterböckerna för Tilda. Vi är nu inne på den tredje tegelstenen och ja, den första är fortfarande bäst. Fascinerande historia det där om Harry och Hogwarts. Hon skriver något stolpigt, Rowling, vilket inte gör böckerna helt lätta som högläsningsalster men jag kan inte värja mig från sagomotivet. Det är bra, helt enkelt.

Och så ser jag en del saker jag inte sett tidigare. Ni kanske tycker att det här är fånigt, men då min dotter inte kan relatera till bilderna nedan så delger jag er - kära cirkelkamrater. Det kanske är för att jag är inne i nån Pottervärld, men jag tycker att bilderna nedan är ganska roliga.

De får tala för sig själva!



1 kommentar:

  1. Att högläsa Potter verkar vara det som gäller. Bra tillfälle för alla föräldrar att läsa dem också. Så, nu kan jag i lugn och ro vänta några år innan jag läser dem. Kanon ju!

    SvaraRadera