fredag 30 januari 2009

Tre läsare är fler än två lärare

Jo, jag och Grill snackade lite om hur Frisaga skulle fungera om vi var fler än; låt oss säga... tre? För det första skulle det vara kul om vi blev fler. Fler åsikter/insikter gör det hela mer intressant. Men, det dyker lätt upp problem eller förstärker problem vi redan har. Vi har det inte jättelätt att boka datum idag, eller hur? hmm... det är väl egentligen det enda problemet vi har? Nej, nu kom jag på det. Det kommer ta ännu längre tid mellan gångerna som man får välja bok. Inte bra.

Hur ska vi hantera trycket på medlemsskapet?

Ska vi släppa in folk och låta alla ha lika tunga tyckarposter?

Ska några, vi tre, sitta på stolarna och de andra på pallar?

Det finns många lösningar på detta. Jag tror att vi måste begränsa oss på något sätt för att få det här att fortfarande vara en rolig och trevlig grej. Blir vi för många kommer det sluta illa. Hur många som helst kan ju läsa samma böcker som vi, det är klart. Men det som är flaskhalsen är träffarna och bokväljandet. Ska vi vara priveligerade att få bestämma böcker? Sen får alla som vill hoppa på? Ska vissa bara få säga sitt på bloggen?

Jag vet inget... ge respons dudes, vi har en bra sak på gång här.

1 kommentar:

  1. Håller helt med om att vi har problem med datumen. Det bästa vore väl att har ett fast datum varje månad - säg den 28, och då spelar det ingen roll om vi har läst ut boken eller ej - då träffas vi! Det skulle kanske funka bättre?

    Vad det gäller fler deltagare är det ju alltid trevligt men det blir svårt om alla ska välja böcker. Å andra sidan, om vi är fler kan vi läsa efter teman, dvs att alla läser en bok med samma tema som vi sedan kan diskutera.

    Jag vet inte. Värt att diskutera. Och nu körde det ju ihop sig igen med träffen (my bad). Det är dock inte omöjligt för mig att träffas på lördag, så jag vet inte....

    SvaraRadera