måndag 7 september 2009

Jobb + läsa = osant!

Erkänner mig sist och sämst! Jag har inte läst ut boken. Jag har inte läst ut boken! Jag har inte läst ut boken. Det finns tid men den är så inklämd, så söndertrasad, så minituöst utspridd på dygnets alla delar likt en klusterbomb som briserat i en ovanligt mjuk människas inre så jag har inte förmått mig till att påbörja detta "nål-i-en-höstack-uppdrag". Ber ödmjukast om ursäkt och önskar således en veckas uppskov eller så. Vadhelst herrarna kan tänka sig att gå med på.

2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att hitta tid alla gånger, och även om jag just nu varit inne i nån slags läsperiod förstår jag vad du menar. Paulrud boken går dock utmärkt att läs i småsnuttar - på väg till jobbet, när råriset kokar upp, i reklampausen, medan kaffet kokar upp, när du lägger kabel and so on....

    SvaraRadera
  2. Plus körkort, how the **** ska det gå nu?
    Men lycka till!
    Tips, fixa ljudbok och ha i kärran när du övningskör. Klockrent för koncentrationen och dialogen med din körlärare.

    SvaraRadera