tisdag 20 oktober 2009

Ett förslag

Okej, jag har ett förslag. Eftersom det var typ hundra år sedan jag läste ut Anders Paulrud-boken känns det inte som om kommande diskussion blir givande. Istället tycker jag att vi går vidare - pang på nästa bok bara! Sedan kan man ju kommentera Paulruds bok här på bloggen; skriv en kommentar; ett eget inlägg; en låt; en dikt eller något annat. Whatever!

Jag tycker att boken var grymt bra, kanske främst för att den utspelar sig på en plats jag känner igen samt kan känna igen mig och skratta med karaktärerna. Den var också ovanligt välskriven och lättläst på ett POSITIVT sätt. Jag gav den högsta betyg (japp, det var jag) och kanske var det att ta i, men vad fan .... jag är en ganska skeptisk jävel annars så varför inte låta mig vara positiv nån gång.

Således, vems tur är det och vad säger ni om mitt förslag. Fyra veckor från det att inlägget om nästa bok publiceras träffas vi - eller?

4 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med... vilken bok var det vi läste?
    Tror att det är min tur och jag publiserar kommande alster inom kort, jag lovar.

    SvaraRadera
  2. Jag håller också med. Passar dessutom perfekt med en ny bok då jag igår äntligen läste ut Blåst... Nu är jag trött på E Loe.

    SvaraRadera
  3. Strålande! Jag är lite seg just nu och har fortfarande inte tagit mig igenom Hornbyboken, trots att den är bra.

    SvaraRadera
  4. Jaha, förvånade långsamt av herr speed-read?

    Kunde inte hålla mig och började läsa Skumtimmen igår. Min första Johan Teorin och jag har höga förväntningar.

    SvaraRadera