torsdag 3 mars 2011

Rolling away

Ja då är det till att packa för alperna. Bukowskis Postverket avverkades jävligt snabbt, 3 toabesök. Fruktansvärt lättläst och relativt rolig. Kändes dock lite tveksam. Han skulle dragit historien och karaktären lite längre ut på kanterna. Kittade bla upp mig på Jeppe Brixvolds "Brott och Framgång" till resan. Låter som en tråkig faktabok om oegentligheter inom näringslivet men så är det ej. Tror att den rockar, stenpung. Som jag konstaterade vid förra mötet blir jag en no-show nästa gång. Ni får den på walkover.

2 kommentarer:

  1. När jag tänker efter - "Factotum" är nog bättre. Finns i mindre bra filmversion med Matt Dillon, undvik!! Sedan rekommenderar jag "Historier från ingenstans", "Hollywood" (där b-rullen Barfly måste ses under tiden - de hänger ihop) samt otroligt roliga deckaren "Pulp", vilket nog var Bukowskis sista mästerverk. Funkar bra både på sv eller eng.

    Ha det gött in tha Alps - glöm inte tyrolerhatten!

    SvaraRadera