onsdag 18 februari 2009

Hans Helighet Dalai Lama

Jag har nu läst "Lycka! En handbok i konsten att leva" en bok baserad på intervjuer med Hans Helighet Dalai Lama skriven av Howard C. Cutler. Det är även Cutler som intervjuat.

Okej, jag har inte läst ut den ännu och det är inte en bok för Frisaga då den kräver rätt mycket energi. Vilket den verkligen gör men den får en att tänka. Vilket förvisso skulle passa Frisaga men jag skulle inte vilja läsa den under press. Ni kan ju läsa den som sidoprojekt och sen när alla läst den kan vi snacka lite om hans tankar då? Det kommer aldrig att hända inser jag men det vore ruskigt kul. Han har ju uppenbarligen en del vettiga åsikter som tål att diskuteras.
Håjta till om ni blir sugna.

2 kommentarer:

  1. Aha - så Dalai is the shit? Värt att tänka på! Och hur går det med den där Bitterfittan?

    SvaraRadera
  2. Bitterfittan... jag återkommer med recension när den är utläst. Men som jag sa vid sektmötet tycker jag att det är miss av mig att inte vänta med den till sekten. Nu får ni nöja er med ett vanligt boktips.
    Dalai Lama är ju ngt alla borde läsa på något sätt. Man får lära sig att tänka lite mer positivt och det kan ju aldrig vara farligt!?

    SvaraRadera