fredag 3 april 2009

God morgon yxskaft

Jag är nu inne på mitt andra inköpta exemplar av Gomorra. Det första placerade jag klokt och eftertänksamt på biltaket. Strax därefter la jag i ettan och pressade ner gaspedalen hårt i botten. Tjong!
Nu har jag efter envist rotande bland berg av flyttkartonger givit upp och inhandlat en ny kopia.

Visserligen var jag trött, men förordet har jag nog läst totalt ca 3 ggr nu.

Haha nu är jag ändå sugen och taggad att kasta mig in i Mauritz förnäma bokval.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Ha! En klassiker! Tycker att boken är mkt bra; författaren skriver så in i helvete bra. Tänk på att det är ett reportage (ett enormt subjektivt sådant förvisso) och när läste ni senast ett reportage med ett sådant språk. Har läst ca 100 sidor och hade jag inte haft så in i XXXXX mycket att göra vore den utläst för längesedan!

    När träffas vi? Jag har påsklov och är NOG hemma.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst kanske 150 sidor och tycker att boken växer och blir mer och mer spännande.

    SvaraRadera