torsdag 23 april 2009

Satans verserna

Var som vanligt och glodde på band under lunchrasten. Bokband då. På akademibokhandeln här i Tebban har de en rea-hylla som enligt affärsbiträdet bara är fyllt med skräp i oordning. Jag nickade medhållsamt men beslöt mig dock för att anstränga mig en smula och göda snåltarmen lite. Efter inte alls lång tid fann jag det jag inte visste att jag letade efter. Det var en rejält stor pretentiös kloss jag bände ur hyllan. En sliten röd prislapp satt kvar på sidan som skvallrade om att den varit svår att bli av med. Så svår att den trots röd prislapp hamnade på halva priset hyllan.
Det var här jag fann den. Halva halva priset! Vilket fynd... Salman Rushdies tre klossar i en stor överpretentiös box.

Säg något!

1 kommentar:

  1. Oj då, den har jag inte läst! Tror att man måste ha koll på Koranen för att greppa den, men det är väl alltid värt ett försök.

    Hur går det med Gomorra? Som vanligt får jag för mig att läsa andra böcker samtidigt, är inne på tredje boken (sedan jag startade med vår bok) och har således inte läst ut den. Det har inte med intresset att göra, jag bara funkar så. Behöver en DEADLINE! Kommer ett inlägg om "Saker och ting barnbarnen borde veta" inom kort.

    SvaraRadera