onsdag 8 juli 2009

Ska väl också ta och läsa några böcker

Jaha, jag ska också försöka läsa några böcker under sommaren. Har inte fått tag i Dumskallarna ännu men svärfars fru - som, om hon skulle ge sig på uppgiften att göra en lista över böcker hon läst, förmodligen skulle fylla hela globen med pappersark - ska se om hon inte har den någonstans. Ha!

Annars har jag läst 70 sidor i Nattfåk och den håller stilen. Den kommer jag nog att läsa ut ganska snart. Annars har jag några ungdomsböcker på listan (jobböcker, som jag kallar dem) och den mest intressanta av dessa heter Den utvalde (info här). Har läst ett par sidor men ungdomsböcker är inte roliga att läsa - det skulle dock underlätta höstens arbete om jag tog tag i dessa böcker redan nu.

Sedan sneglar jag på Toffs bok. Med kommentarer av Muham Bentson som ligger här på fönsterkarmen i Mariannelund och ser inbjudande ut. Det var den jag pratade om! Se info här! Annars har jag fullt upp med att fundera ut nästa bok. Har i nuläget ingen aning - men det bli antingen vår första kvinnliga författare eller något helt jävla supercrazy. Vad jag nu menar med det?

Se till och läs nu era jävlar - annars krossar jag knäskålarna på er, som en viss Okonkwo hade uttryck det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar