torsdag 13 augusti 2009

Lite förberedelser utöver det vanliga

I morn smäller det högt. I nu rådande finanskris och semesterns eftersvall vill jag be er om en ynklig tjänst. Ja, ni anar säkert redan nu åt vilket håll det barkar. Barken har en riktning som styr rätt ner i er plånbok, och min. Jag är så att säga inte helt likvid för att bunkra upp den enorma volym alkohol som måste finnas på plats för att nå upp till Frisagas normer. Jag ber därför om en gnutta hjälp med detta.
Beräknad åtgång i runda slängar.
1 st Bag
1 st JD
12 st Öl

Det finns ett barskåp på spelplanen med diverse som kan hjälpa oss över mållinjen om det behövs eller kanske för att det är gott? Vad vet jag.

Uppdelning? Tre poster som ska manövreras av någon. Om man köper lite najsare öl kommer posterna att vara likvärdigt stora. Jag föreslår att vi tar en post var och sen bjuckar jag på maten. Vad tycker ni? Är detta OK?

Peter - JD
Andreas - Bag
Christian - Bers

JA/NEJ?

2 kommentarer:

  1. Låter mycket bara - ska försöka hitta ett fint hårdrocksvin! Gnarly Head är ju ett vin som, enligt reklamen, passar bra till tung rockmusik. Fast det kanske inte finns som box.

    Nu har jag gjort en låtlista i spotify, där tyngdpunkten ligger på Hair metal och 80-talshårdrock. Hellre ostigt och pudellikt än bra och tungt, typ. Minns Ni Quiet Riot, Electric Boys, The Vapors, John Norum Band osv. Ostigt!

    Har också svarvat ihop ett litet Hårdocksquiz som utgår från Spotify - lyssna och gissa, svara på bonusfrågor och hela fadderullan. Tänkte först att 666 frågor vore på sin plats men det blir kanske lite för over the top? Elva är ju också lite rock n roll!

    SvaraRadera
  2. Jag bor på Radiusbacken 23, Midsommarkransen. Tror att Eniro har lagt till adressen, gatan är ny. Annars kan du testa midsommar gränd. Det är gatan precis nedanför. Alt. ring när du tagit dig till midsommarkransens T-bana, Uppg. Svandamsvägen.

    SvaraRadera