måndag 14 juni 2010

Boken i hand... eller hamn, ehhh nåväl!

Snyggt - någon har styrt upp bakgrunden. Har jag inte sett denna hylla tidigare? (Den meningen i ett annat sammanhang skulle kunna få förödande konsekvenser).

Jag håller med Xstian att vi bör köra mer regelbundet och t.om. kanske bestämma ett datum i god tid innan. Bra idé, varför har ingen tänkt på detta tidigare?

Jag har boken, läste några sidor och tycker att det verkar underhållande. Tyska är hårt! Anledningen till att jag inte läst vidare heter Vindens skugga och grymt bra. 500-sidorspocketen tar lite tid och det är nästan så att jag drar ut på det för att den ska vara längre. Men jag planerar mitt läsande såklart - kommer att läsa ut vår bok i tid.
Sedan undrar jag om det inte är min tur att välja bok; hoppadevi över mig eller är jag efter Peter? Fan vet - spelar ingen roll men då måste jag ju tänka till innan nästa träff.

Jag vill också läsa Lilla stjärna. Fast kanske inte i Gbg.

3 kommentarer:

  1. Vilken kontrast till svart... riktigt blurrigt i jämförelse, ser nästan seriöst ut =)
    Kanske dags att vi snäpper upp oss så att jag inte hinner påbörja nya böcker innen nästa bokträff, min speedreeding hastighet är trots allt ~ett uppslag på 5min. Jag är helt med på att vi bokar datum direkt och håller tiden inför drabbningarna.
    Om det någon inte har fixat boken kan jag informera om att den är slut hos förlaget och i princip slut hos de flesta bokandlare som Akademibokhandeln, Pocket Shop, Åhlens. Jag har påbörjat min resa om den tysk-danska killen, skippade morgonlöpningen för att komma in i boken.

    SvaraRadera
  2. Morgonlöpning. Har hört ordet förr men vet inte vad det är.

    SvaraRadera
  3. Scoop!? Lilla stjärna vinner ingenting på att läsas i GBG. Ingenting.

    SvaraRadera