torsdag 10 juni 2010

Härmed presenterar jag nästa bok


Efter en lång väntan på att folk antingen skulle ta sig igenom Klätterbaronen eller ta beslutet att ge upp så är vi äntligen framme vid nästa bok. Eftersom det runnit MYCKET vatten under broarna och cirkeln kommit av sig helt tänkte jag att en kort bok skulle passa. En defribillator. En snabb berättelse med mycket innehåll och även en del tung historia.

Först hade jag tänkt att vi skulle läsa den lätsamma "Hallonbåtsflyktingen" men ju mer jag tänkt på situationen och att cirkelmötet inte blev av så är nog en kortare bok bättre. Då läser vi den snabbt och vi kan ha en riktig träff ganska snart. Och dessutom ha något att diskutera. Mauritz har tyvärr fått felaktig information innan Egypten och han kan redan ha påbörjat Hallonbåtsflyktingen. Ingen skada skedd, jag tror det är en grymt bra bok hur som helst.

Den bok vi ska läsa är skriven av en Dansk herre vid namn Knud Romer och boken heter "Den som blinkar är rädd för döden". Boken skrevs 2006 och har fått enormt bra recensioner. Jag fann den av en slump när jag drev omkring i bokhandeln och helt på måfå fingrade fram just den här guldklimpen.


Njut boys!

3 kommentarer:

  1. Strålande - smiter förbi bibblan på vägen hem och plockar upp ett exemplar! Får ta en paus i den andra boken.

    SvaraRadera
  2. Ska kolla upp den efter jobbet imorrn. Låter lagom så här runt midsommar. Vems tur är det nästa gång? Jag skäms för mitt dåliga läsande och känner att jag bidragit till cirkelns kraftiga sammandragning. Men likt min egen ringmuskel skall jag släppa lite på spänningarna och omsluta denna bok med lust och fägring stor.

    SvaraRadera
  3. Du gör det inte lätt för mig... La ner all ledig tid på att läsa Hallonbåtsflyktingen förra veckan, dykningen fick avstå =), den boken hade jag på listan över böcker som jag tänkte ta upp i cirkeln. Läs den ni som har den kvar att erövra. Jag har besegrat den vilket var en lätt match, satt mig in i en ny deckare utan att ha avslutat Människohamn som jag lämnade hemma i hallen, nu måsta jag alltså starta upp en till och hitta tid att läsa denna närmsta veckorna... där rök midsommar och löpträningen, men men cirkeln är åter sluten alla har en bok att läsa.

    Läs nu för guds skull!

    SvaraRadera