måndag 21 juni 2010

Rekommenderar Carlos Ruiz Zafón


Så, nu har jag läst ut Vindens skugga. Det är en riktigt bra bok, det lovar jag, och även om jag kanske inte ska förstöra läsupplevelsen genom att babbla om den så passar jag återigen på att rekommendera denna bok.

Den hade såklart varit helt perfekt för vår lilla cirkel. En riktigt välskriven roman med botten och djup som dessutom är ett lättläst pusselliknande drama. Och så handlar boken om böcker; om de bortglömda böckerna och varför man läser. Lysande!

Det är en rikigt bra berättelse och när jag tror att jag ska bli besviken mot slutet för att jag har räknat ut allting så blir jag ändå överväldigad när jag läser allra sista sidan och tänker "så klart". Snyggt!

Gott så - nu ger jag mig i kast med Peters bok, har läst en bit. Underhållande!

Ses vi strax efter midsommar kanske? Jag drar förmodligen iväg och campar med barnen några dar, typ tis - torsd. Innan eller efter?

1 kommentar:

  1. Gärna efter midsommar då jag inte börjat med min bok ännu... är i slutfasen av "Lilla stjärna".

    Peace

    SvaraRadera